Home » » Selfie Kubur: Pelakon mohon maaf, tapi tak mengaku...

Selfie Kubur: Pelakon mohon maaf, tapi tak mengaku...

Written By kall on Thursday 31 July 2014 | 07:42


Pilihan Anda

Selfie Kubur: Pelakon mohon maaf, tapi tak mengaku...

Kuala Lumpur: “Itu bukan kubur, tetapi cuma bekas tapak kubur lama. Saya boleh bawa sesiapa yang tidak puas hati ke kawasan perkuburan berkenaan di Sipitang untuk membuktikannya,” demikian penjelasan pengacara dan pelakon, Mohd Farish Aziz Sulaiman atau Farish Aziz, 30, berkenaan sekeping gambar di akaun Instagram miliknya yang dikecam hebat di Internet.

Pada hari raya pertama lalu, selebriti itu memuat naik sekeping foto 'selfie' di sebuah kawasan perkuburan dan tindakannya itu disifatkan kurang ajar serta kurang sensitif.

Dalam foto terbabit, Farish kelihatan seolah-olah sedang memijak kubur dan sekali gus dikutuk habis-habisan.

Dia yang dihubungi semalam juga tidak sangka perbuatannya itu akan dikecam sedangkan dia sudah memberi penjelasan di Instagram.

Menurutnya, tindakan itu di mata orang lain mungkin nampak salah kerana tidak mengetahui perkara sebenar.

“Saya minta maaf kepada sesiapa juga yang tersinggung bahkan menyuruh untuk memadam gambar terbabit.


Kalau benar ia salah di sisi moral, maafkan saya tapi jika dilihat betul-betul, gambar itu tiada bezanya seperti orang lain yang mengambil gambar di kubur.

“Namun, sesiapa pun tidak seharusnya memfitnah hanya kerana melihat gambar berkenaan dan saya terkilan dengan pihak yang sangat busuk hati bertindak menyebarkan gambar itu sehingga menjadi viral.

“Akaun itu adalah milik peribadi saya dan saya tidak kisah jika itulah komen-komen yang diberikan tapi bila sudah sampai tahap fitnah, saya memang kesal,” katanya kepada Harian Metro, semalam.

Farish juga dituduh sengaja memuat naik foto berkenaan atas dasar mahu meraih publisiti murah dan dia menyifatkan perkara itu tidak terlintas pun di fikirannya.

“Saya tidak mahu hipokrit dan hanya kerana komen-komen sedemikian yang bagi saya tidak berasas.

Ada juga yang bertanya cerita sebenar dan menjelaskan kepada mereka dengan baik.

“Ahli keluarga saya pun tidak bising kerana memang di tempat saya berdiri itulah juga kami duduk sewaktu bacaan Yasin.

Jadi, berhentilah mengadili saya jika tidak tahu kebenaran,” katanya.
disableSelection(document.body) //disable text selection on entire body of page
new innity_adZone("c5b270a763686e776039618cc709f3a6", "45838", {"origin": "MY", "width": "300", "height": "250"}); adv_username = "amjadanas"; adv_gid = "amjadanas_default"; adtype = "336x280";