Home » » Peminat tegur Awal Ashaari jangan khurafat

Peminat tegur Awal Ashaari jangan khurafat

Written By kall on Thursday 24 July 2014 | 15:30


Pilihan Anda

Peminat tegur Awal Ashaari jangan khurafat

PETALING JAYA: Tindakan pelakon dan pengacara Awal Ashaari berkongsi gambar dan meminta pandangan pengikut laman Instagram tentang cara menanam uri selepas isterinya, Scha Al-Yahya selamat melahirkan cahaya mata pertama mereka menerima pelbagai reaksi.

Rata-rata, nasihat yang diberi mengingatkan Awal supaya menolak amalan syirik yang sering dilakukan oleh kebanyakan masyarakat Melayu yang kononnya akan memberi manfaat kepada bayi tersebut pada masa akan datang.

Salah seorang pengikut Instagram Awal yang dikenali sebagai @irza3112: "Tak payah letak apa-apa, tanam dengan sempurna, elak dari digali binatang seperti anjing dan lain-lain. Khurafat boleh rosakkan akidah.

Manakala @azlinaaris2000 berkata: "Jangan diletak lilin dan barangan sebagainya yang boleh mendatangkan syirik dan khurafat. Tanam di tempat yang bersih dan selamat contonhnya di belakang masjid.

Gambar yang dimuat naik pada pagi Khamis itu mendapat sebanyak 9429 'likes' dan lebih 300 komen daripada pengikutnya yang mencecah 475,000.

Gambar yang dimuat naik oleh Awal pada pagi Khamis.

Bagaimanapun beberapa pengikut turut memberi cadangan membersihkan uri tersebut dengan pelbagai cara pelik.

Antaranya sitizuhaima89 berkata:" Letak dalam sumpit, dalam uri itu letak abu kemudian tutup dengan tempurung dan letak di dapur tempat memasak. Biasanya bidan-bidan yang buat semua itu.

Bagi @Habib: "Jangan tanam dekat dengan akar nanti anak mudah sakit,"Begitu juga dengan @naaina yang memberi pandangan pelik: "Jangan lupa masukkan pensil dan buku sekali agar dia pandai belajar,".

Antara komen dan cadangan pengikut-pengikutnya.
Sementara itu, ada juga pengikut lain yang mempersoalkan tindakan Awal memuat naik gambar tersebut yang dianggap kurang sesuai untuk tatapan umum.

"Untuk mengelak sesuatu yang buruk, lebih baik buang gambar ini. Tidak elok sebenarnya masukkan gambar seperti ini," kata @snfaizal.

Scha Al-Yahya selamat melahirkan bayi perempuan pada pukul 5.50 petang Rabu di Pusat Perubatan Prince Court, dekat sini.
disableSelection(document.body) //disable text selection on entire body of page
new innity_adZone("c5b270a763686e776039618cc709f3a6", "45838", {"origin": "MY", "width": "300", "height": "250"}); adv_username = "amjadanas"; adv_gid = "amjadanas_default"; adtype = "336x280";


6 comments:

yanmaneee said...

kyrie 5
christian louboutin outlet
retro jordans
vapormax
calvin klein outlet
yeezy boost 350
yeezy boost 350 v2
nike max
ultra boost
adidas nmd

teighez said...

top article replica ysl This Site dolabuy replica look at here dolabuy replicas

thane said...

site Web de l'entreprise Dolabuy Dior découvrir cette info ici Balenciaga Dolabuy source utile sacs répliques acheter en ligne

pathiez said...

recherchez-les sacs de répliques visitez la page d'accueil réplique dolabuy blog ici Chrome-Hearts Dolabuy

theteeski said...

click here for more https://www.dolabuy.su More Info Dolabuy Fendi hop over to these guys replica bags buy online

syshet said...

replica bags us fake hermes q0n56g9f92 replica ysl bags australia replica bags in delhi gucci fake v9e51y4b33 replica bags australia continue reading this v1v86f2o31 replica ysl handbags replica bags wholesale india