Home » » Wanita nafi keluarkan kenyataan perkauman

Wanita nafi keluarkan kenyataan perkauman

Written By kall on Sunday 20 July 2014 | 07:34


Pilihan Anda

Wanita nafi keluarkan kenyataan perkauman

Tawau: Wanita yang didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman di akaun Facebook (FB) terhadap tragedi pesawat MH17 menafikan berbuat demikian.

Dia yang membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Tawau, jam 10 pagi semalam, mendakwa tidak lagi menggunakan akaun FB itu.

Dalam laporannya, dia mendakwa akaun FB itu disalahgunakan pihak tertentu untuk menulis status berunsur fitnah dan perkauman.

Bagaimanapun, usaha menemubual wanita itu gagal selepas dia enggan membuat ulasan sehingga siasatan polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) selesai.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tawau Asisten Komisioner Awang Besar Dullah mengesahkan menerima laporan polis dibuat oleh wanita terbabit.

“Selain itu, polis turut menerima dua aduan awam berhubung kenyataan berbaur perkauman di FB menerusi akaun Sim Kwang Yung Sim.

“Polis memandang serius perkara ini dan siasatan akan dijalankan,” katanya.
disableSelection(document.body) //disable text selection on entire body of page
new innity_adZone("c5b270a763686e776039618cc709f3a6", "45838", {"origin": "MY", "width": "300", "height": "250"}); adv_username = "amjadanas"; adv_gid = "amjadanas_default"; adtype = "336x280";


0 comments: