Home » » Kontroversi Hina Islam Dan Nabi Muhammad - David Orok Minta Maaf

Kontroversi Hina Islam Dan Nabi Muhammad - David Orok Minta Maaf

Written By kall on Sunday 6 July 2014 | 09:30


Pilihan Anda

Kontroversi Hina Islam Dan Nabi Muhammad - David Orok Minta Maaf


Berikutan komen yang dibuat Ketua Bahagian STAR Tuaran / Calon STAR N 10 Sulaman di laman sosial Facebook yang amat tidak bersesuaian dan menghina agama Islam dan Nabi Muhammad SAW, David Orok sebentar tadi telah membuat permohonan maaf di laman Facebook beliau. Mungkin beliau sudah kecut perut dengan beberapa laporan polis yang dilakukan terhadap beliau kesan daripada penghinaan tersebut. 
Saudara David Orok, kamu bebas memperjuangkan, menganuti dan mempraktikkan Agama yang kamu percayai. Tiada siapa yang melarang. Tapi jikalau kamu ingin membuat perbandingan Agama, silalah belajar Agama lain secukupnya dahulu sebelum keluar dengan kenyataan yang salah. Kamu mendakwa semuanya ada dalam Al Quran dan Hadis, terangkan surah mana dan siapa perawi hadisnya. Perwatakan kamu sendiri secara tidak langsung mencerminkan Agama kamu.
Mungkin ini boleh dijadikan pengajaran buat beliau dan orang lain. Ini bukanlah cara kita dalam bermasyarakat. Kita harus saling menghormati Agama antara satu sama lain. Jangan mudah terlajak kata dan tidak sensitif dengan Anutan beragama di Malaysia terutama Agama Islam sebagai Agama Rasmi Malaysia.


Cucu Tok Selampit

disableSelection(document.body) //disable text selection on entire body of page
new innity_adZone("c5b270a763686e776039618cc709f3a6", "45838", {"origin": "MY", "width": "300", "height": "250"}); adv_username = "amjadanas"; adv_gid = "amjadanas_default"; adtype = "336x280";


0 comments: