Home » » Saksikan Lokasi Kejadian Gadis Di Perkosa 38 Orang Yang Jadi Tempat Selfie

Saksikan Lokasi Kejadian Gadis Di Perkosa 38 Orang Yang Jadi Tempat Selfie

Written By kall on Thursday 29 May 2014 | 14:27


Akak Dibalik Pintu

Saksikan Lokasi Kejadian Gadis Di Perkosa 38 Orang Yang Jadi Tempat Selfie

Tindakan seorang wartawan Kosmo mengambil gambar selfie di rumah kosong yang dikatakan tempat berlakunya kejadian kes 2 gadis di#per-kosa 38 lelaki di Kelantan menjadi bahan bualan di laman sosial.

Tindakannya itu dikecam orang ramai kerana didakwakan sebagai tidak sensitif.

innity_pub = "966b6dfb6b0819cc10644bea3115cf20"; innity_cat = "MALAY,NEWS"; innity_zone = "42072"; innity_width = "300"; innity_height = "250"; innity_country = "MY"; Kecewa dengan respon negatif yang diterima dari masyarakat mengenai tindakannya itu, Julia Ismail dalam statusnya di laman Facebook:

                                        

"Sebabkan gambar selfie kt lokasi..tetiba i jadi pemes..kalau tak suka jangan la tgk..pejam mata je...banyak lagi gambar selfie ntah apa2 kat luar sana tu..knp la selfie i gak korang nk hencap..."

Menurut Julia lagi, gambar selfie itu satu-satunya cara untuk membuktikan beliau berada di tempat kejadian. Barangkali sebagai bukti kepada bos yang dia buat kerja? Siapa tahu?

Tidak kurang juga, ada yang menghantar mesej kepada Julia apakah dia mangsa kes #ro-gol berkenaan.

Ekoran dari tersebarnya gambar selfie yang dianggap agak pelik itu, Julia menerima banyak permintaan untuk menjadi rakan mayanya di Facebook. Yang peliknya, rata-rata yang ingin menjadi rakannya itu majoritinya dari golongan lelaki-lelaki bujang.

Drug haunt: The room where the rape allegedly took place in the unoccupied house in Ketereh.

Semakan mendapati bahawa rumah itu diselenggarakan dengan baik dan bersih walaupun tanpa perabot. Di sinilah bilik tidur tunggal di mana kejadian rogol yang didakwa berlaku, terdapat juga tilam usang dan peti televisyen.

Dilaporkan semalam bahawa pada 20 Mei , gadis itu telah diminta oleh rakannya yang berusia 17 tahun menjemputnya di Ketereh , kira-kira 30km dari Kuala Krai.

Selepas itu, mangsa dan teman lelakinya tiba untuk menghantar rakan ke sebuah rumah lama di Kampung Upeh Pasir , Ketereh , di mana sehingga 30 orang didakwa bergilir-gilir merogol mangsa.

Mangsa dilaporkan pengsan selepas dirogol secara berterusan, mandsa terjaga keesokan hari dengan kesakitan yang teramat dalam kemaluannya .

Seorang penduduk yang tinggal berhampiran, Rogayah Abdullah , 57, berkata, mereka telah berkali-kali meminta pemilik rumah, yang telah dibiarkan tidak berkunci dan tidak berpenghuni ini untuk tempoh lima tahun yang lalu, supaya merobohkannya kerana ia telah menjadi tempat generasi muda berkumpul.

Beliau berkata orang-orang yang sering mengunjungi rumah kosong itu kadang-kadang - sehingga 20 pada satu-satu masa dan menyebabkan gangguan kepada penduduk tempatan.

"Mereka akan memuat buyi bising enjin motosikal mereka ketika hujung minggu dan sentiasa bising sehingga awal pagi.

" Saya tidak tahu kes rogol yang dikatakan itu sehingga polis menunjukkan lokasinya di sana. Pada hari kejadian itu, saya hanya tiba di rumah dari restoran saya berdekatan pada jam 11 malam , "

Rogayah juga mendakwa bahawa pemilik rumah usang itu tinggal hanya 20m dari tempat kejadian.



- My Media Hub


innity_pub = "966b6dfb6b0819cc10644bea3115cf20"; innity_cat = "MALAY,NEWS"; innity_zone = "43604"; innity_width = "468"; innity_height = "60"; innity_country = "MY";


0 comments: