Home » » Merdeka Kah Aku!

Merdeka Kah Aku!

Written By kall on Tuesday, 28 August 2007 | 12:43



Merdekakah aku jika aku hanya berkata2
Merdekakah aku jika masih lagi mengharap gaji bulanan
Merdekakah aku jika masih tidak dapat membantu ibu bapa,adik2 dan saudara sendiri
Merdekakah aku jika masih tidak menkhatam Al Quran mengikut tajuid yang sebenar2nya
Merdekakah aku jika masih belum mampu untuk beristeri
Merdekakah aku jika masih melayan benda2 yang tak berfaedah di kaca TV
Merdekakah aku jika masih tidak dapat melakukan perintah Allah Taala dengan sempurna
Merdekakah aku jika hanya membiarkan maksiat di depan mata
Merdekakah aku jika membiarkan kakak/adik perempuan sendiri tidak memakai tudung dikhlayak ramai
Merdekakah aku jika masih tidak dapat mengumpul duit untuk mengejakan Haji
Merdekakah aku jika masih tidak menjelaskan hutang PTPTN walau sedikit
Merdekakah aku jika hutang kereta masih tidak langsai
Merdekakah aku jika bekerja bagai nak rak tapi habuan nya sedikit
Merdekakah aku jika masih tidak dapat meringankan beban kedua Ibu bapaku
Merdekakah aku jika hati ini sukar untuk seceria waktu dulu
Merdekakah aku kalau aku tidak boleh menjauhkan perangai buruk sendiri
Merdekakah aku!!!
Merdeka kah aku!!

5 comments:

jali said...

kall ko ni macam putus asa jek bunyinye... he he

fiza said...

ak ah macam tak der semangat nak merdeka?

salman said...

jalan biar ke depan jalan ke belakang

peguatkuasaptptn said...

hai PTPTN belum bayor lagi ker??
nak kena saman niih!!

kall said...

tima kasih melawat web ini...

jali,,
sebenarnya tak der rase putusasa pun dalam diri cuma lepaskan perasaan jer
fiza,
semangat merdeka sentiasa membara
salman,
memang jalan kedepan tapi kadang kene tengok sidemirror gak untuk lebih selamat
penguatkuasaptptn,,
tungggggguuuuuu... he he