Home » » Beauty Herbs anak emas Suhaini

Beauty Herbs anak emas Suhaini

Written By kall on Friday 25 July 2008 | 07:29


DIKURNIAKAN Allah dengan wajah yang menawan merupakan satu bonus buat Pengurus Besar Beauty Herbs Marketing (BH),

Suhaini Hanafi, ditambah pula memiliki teman hidup yang sentiasa menjadi mentor dan penasihat. Pun begitu, berbekalkan modal rupa dan wang ringgit, bukanlah kunci kejayaan dalam dunia perniagaan. Hakikatnya, bergelar ahli perniagaan terutamanya bagi kaum hawa katanya, memerlukan pengorbanan, persefahaman, sokongan serta prinsip alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan.


Wartawan, ZUARIDA MOHYIN dan jurufoto, WAHIDAH ZAINAL menemu bual wanita kelahiran Cik Siti Wan Kembang ini berkongsi pengalaman dan perancangan beliau sebaik bergelar usahawan.


MEGA: Difahamkan Beauty Herbs Marketing adalah penceburan pertama anda dalam dunia perniagaan. Mengapakah bisnes berkaitan produk penjagaan kesihatan dan kecantikan menjadi pilihan?
SUHAINI: Sebenarnya, salah satu faktor yang menyebabkan saya berminat dalam dunia perniagaan adalah kerana suami, selain minat yang mendalam terhadap bisnes yang berhubung kait dengan soal kecantikan dan kesihatan wanita.
Suami saya, Rushdi Abdullah yang merupakan Pengurus Besar, Dunia Herbs Sales & Marketing, selain menjadi sumber inspirasi, juga adalah tulang belakang dan insan yang bertanggungjawab membawa saya kepada dunia keusahawanan.
Hakikatnya, kecekalan dan kesungguhan beliau dalam mengharungi asam garam dunia perniagaan merupakan sesuatu yang wajar dipelajari dan dicontohi.
Jatuh bangun beliau dalam mengendalikan pelbagai jenis perniagaan memang saya kagumi sehingga meninggalkan semacam pemangkin semangat untuk mengikut jejak langkahnya.
Saya memilih produk kecantikan dan kesihatan sebagai tunjang bisnes kerana pertama, apabila melihat kejayaan suami memasarkan produk Losen Pati Halia, timbul keyakinan bahawa produk-produk keluaran syarikat BH seperti Beauty Astaxan, Lobata Liquid Jus Oren, Lobata Liquid Concentrate dan Beauty Slimm Liquid juga tidak mustahil diterima pengguna.
Lebih-lebih lagi setiap satu produk ini mempunyai keunikan tersendiri berbanding produk-produk kecantikan daripada herba yang sedia ada di pasaran.
Di samping itu, jenis perniagaan yang dipilih ini adalah berkaitan dengan soal kecantikan dalaman dan luaran wanita, ia dikira sesuai dengan naluri setiap yang bergelar wanita khasnya saya sendiri iaitu untuk sentiasa kelihatan cantik dan sihat.
Apakah yang anda maksudkan dengan produk-produk keluaran BH ada keunikan yang tersendiri?


SUHAINI: Bahan utama dalam Beauty Astaxan yang dikenali sebagai ‘astaxanthin’ adalah satu komponen yang diperoleh daripada ikan salmon segar. Ditambah pula, dengan ramuan soya, kologen dan vitamin C menjadikan produk ini satu kombinasi unggul yang lengkap bertindak sebagai agen pencerahan kulit, menggebukan kulit dan anti penuaan.
Malah pengambilannya secara berterusan, dikatakan mampu menghindarkan penyakit kronik. Ia juga tidak mempunyai kesan sampingan kerana tidak mengandungi bahan kimia.
Selain itu, minuman Lobata Liquid Jus Oren dan Lobata Liquid Concentrate yang sebelum ini dalam bentuk kapsul tetapi pihak BH mendapat ilham membuatnya dalam bentuk cecair. Ia hanya perlu dibancuh dengan air suam sebelum diminum. Ia terdapat dalam perisa herba dan jus oren.
Kedua-dua produk ini dapat menyeimbangkan hormon, merangsang pertumbuhan sel baru dan penghasilan kologen dan bermanfaat untuk kesihatan dalaman wanita.
Produk Beauty Slimm Liquid pula membantu mengurangkan berat badan, membersihkan toksin untuk pembakaran lemak, melawaskan sistem penghadaman. Sekali gus menjadikan badan lebih ramping tanpa melalui cirit-birit.
Seperkara lagi yang perlu ditekankan kepada para pengguna bahawa barisan produk kami ini dijual pada harga yang berpatutan. Ini kerana kami mahu semua kaum wanita tidak kira status kedudukan berhak untuk tampil sihat dan menarik.
Alhamdulillah dalam tempoh setahun sejak diperkenalkan, kami telah mempunyai stokis di setiap negeri. Bagi mereka yang ingin maklumat tambahan bolehlah menghubungi talian 03-40248723 atau 013-632 3160 (Cik Noriati).


Kalau kita lihat di pasaran tempatan, berlaku lambakan produk-produk herba berkaitan kecantikan dengan pelbagai jenama. Adakah dengan memilih produk yang seakan-akan sama, dilihat seperti mengundang risiko dan saingan?
SUHAINI: Kalau diperhati secara zahirnya memanglah tinggi risikonya tetapi saya percaya di mana ada usaha di situ ada kejayaan. Buktinya dalam tempoh setahun usia syarikat, permintaan ke atas produk-produk BH begitu memberangsangkan.
Tambah menggembirakan apabila, pengguna yang mengambilnya memperoleh manfaatnya serta semakin ceria sepanjang mengharungi kehidupan. Pengakuan mereka itulah yang menjadi pemangkin semangat untuk terus menyumbang ke arah kesejahteraan kaum wanita khasnya di Malaysia.
Selain itu, kelainan produk serta harga yang berpatutan turut menjamin kelangsungan BH berada di pasaran tempatan.
Perlu dijelaskan bahawa produk BH ini tidak mengandungi bahan kimia, jadi tindak balasnya adalah dari semasa ke semasa. Ia bergantung kepada hormon seseorang. Ada sesetengah kes itu dalam tempoh seminggu sudah nampak kesannya.
Sambutan menggalakkan daripada pelanggan ini merancakkan usaha kami untuk mengeluarkan produk-produk baru tahun depan.

sumber:utusan.com.my

0 comments: