Home » » Hanya Satu Percubaan

Hanya Satu Percubaan

Written By kall on Saturday 18 November 2006 | 15:35

Assalamualaikum.....

Selepas bace buku jutawan senyap tahun lepas(2005) aku dah rasa gila nak meniaga bab makanan nie.... tapi nak jual kat maner?,nak kene sewa kedai ker?maner nak cekau modal? aaaaahhhh takper aku boler pinjam tapi... yang paling penting skali aper barang yang nak dijualkan?aper yang aku pandai.. yang aku pandai cuma buat kari,tomyam,meee goreng,sup tulang tu p[un yang ader perencah mee segera tuh MAGGI yang lain aku maner tau..
tapi lepas bacer buku jutawan senyap ..biar kecil tapi berhasil dari besar bubar..mengubah pesepsi aku untuk memulakan kecik kecik dulu. maka pada 31 oct 06 bermulalah aku sebagai pembikin burger untuk mamak tet tot tet tot(lalu kat kilang2) . agak2 dalam RM 80.00 aku belanjer nak buat burger yang dah siap bungkus tuh eh silap bukan belanja tapi melabur.
start 1 nov 06 produk aku kuar. aku mulakan ngan 27 biji dulu untuk percubaan.

2 comments:

Unknown said...

Bagus. Satu permulaan yang bijak :)

kall said...

cik baktiar doakan berjaye yek