Home » » Ebook Rahsia Kewangan Bumiputra Kaya di tutup jualan.

Ebook Rahsia Kewangan Bumiputra Kaya di tutup jualan.

Written By kall on Monday 25 May 2009 | 02:06

Jualan Ebook "Teknik Manipulasi Sistem Kewangan Di Malaysia Akan Ditamatkan pada 31 may ini jadi cepat2 lah dapatkanyer , ilmu kewangan/penjimatan/cara berbelanja bijak/cara bayar kad kredit yang smart dan pelbagai lagi semuanya terkandung dlm buku ini sila bace dibawah ini

Salam sejahtera,

Apa khabar? Dah mula faham ke teknik OD ni?

Untuk bagi nampak lagi kelebihan OD ni saya ada buat sedikit kira-kira menggunakan formula yang saya buat sendiri dengan program Excel.

Memang terbuktilah teknik OD dapat menjimatkan masa pembayaran dan menguntungkan.
Patutlah ada yang kata ia teknik compound interest!
Memang boleh mengurangkan interest dari tahun ke tahun.

Sebenarnya saya sedang buat loan RM50,000 dengan BSN. Tengah tunggu kelulusan. Sebab apa dengan BSN? Interest paling rendah dan bayaran bulanan yang paling rendah kalau buat loan dalam masa 15 tahun iaitu RM495.00. tetapi Untuk kakitangan kerajaan sahaja. Tujuannya saya buat loan adalah untuk buat OD ini lah.

Tahukah anda? Kalau menggunakan kemudahan OD ni dengan nilai RM50K. Berapa tahun yang diperlukan untuk menyelesaikan RM50K tersebut? Atau saya bagi contoh lain, anda berjaya dapat duit OD sebanyak RM50K setelah anda gadaikan sijil ASB anda. [jangan risau, dividen ASB anda tetap dapat setiap tahun].

Kemudian anda pakai duit OD (RM50K) tersebut kesemuanya untuk melangsaikan hutang atau beli kereta idaman.

Berapa tahun yang diperlukan untuk menyelesaikan RM50K tersebut setelah menggunakan kemudahan OD? Kalau anda buat pinjaman seperti saya buat di atas, perlukan 15 tahun untuk menyelesaikannya.

Tetapi dengan kemudahan dan teknik OD ni anda boleh jimatkan masa lagi.



Jadi setelah saya buat kiraan menggunakan Excel, jika saya juga membayar RM495 setiap bulan dengan mengambil kira interest 6% setahun, saya hanya memerlukan selama 11 tahun 11 bulan sahaja untuk menyelesaikan pinjaman RM50K tersebut. Terkejut bukan!!.
Itulah dinamakan teknik compound interest!

Itu baru sedikit kejutannya! Ada lagi. Andaikan pula gaji anda ialah RM3,000. Jika anda boleh simpan RM2,000 di dalam akaun OD selama 10 hari sebelum anda keluarkan semula untuk bayar hutang yang lain.

Jika anda berdisplin dan boleh buat seperti itu setiap
bulan, anda hanya perlukan 9 tahun 11 bulan sahaja untuk
menyelesaikan hutang RM50K anda itu. Seronok bukan.
Anda boleh jimat banyak tahun lagi jika tahu caranya
dan kenapa perlu di buat sebegitu..

Belum lagi menggunakan teknik kombinasi kad kredit. Tetapi saya tidak akan menceritakannya di sini. Teknik tersebut lebih advance.. Saya sendiri belum mahir. Biarlah anda baca sendiri di dalam Ebook tersebut.



Nanti dulu.. lupa nak beritahu anda. Apa dah jadi dengan akaun ASB anda yang telah mempunyai RM50K setelah 10 tahun sekiranya anda tidak mengeluarkan dividen tersebut?

Ya.. Dengan kadar dividen 8.5% setahun, duit di dalam akaun ASB anda akan bernilai RM113,049.00.(2 kali ganda dari nilai asal)

Ok.. mungkin anda dah nampak sedikit tentang kelebihan OD ni kan.

Anda dah boleh merancang mulai sekarang.



p/s: kiraan di atas mungkin tidak tetap tetapi boleh dijadikan sebagai panduan untuk membuat perancangan pengurusan kewangan anda!

Sila Beli Cepat Sebelum ditutup Jualanya . Rasenya mungkin pihak tertentu dah warning supaya jgn membongkarkan kaedah yang ramai tak tahu tuueee

Jumpa anda di alam kebebasan kewangan!!!Melayu Boleh !

2 comments:

Akin said...

Apa pasal tutup jualan...kurang faham

Unknown said...

y2c83p7b63 n7l33s5l11 k0x80x2n30 d3d59q6a98 s8k31c6v82 c7w66e5u17